W dniu 26.05.2021 odnotowaliśmy awarię dostawcy łącza (operatora nadrzędnego). Awaria wykryta została przez nas o godzinie 15:57. Diagnostyka prowadzona przez nas trwała około 30 minut.
W ramach prowadzonych testów ustaliliśmy, że przyczyna leży poza naszą infrastrukturą, w związku z powyższym niezwłocznie zgłosiliśmy awarię do operatora nadrzędnego. Pomimo tego, że z uwagi na rodzaj łącza mamy dedykowane wsparcie techniczne operatora nadrzędnego, usunięcie awarii trwało bardzo długo - blisko dobę.
Przez cały ten czas - od utworzenia zgłoszenia aż do czasu usunięcia awarii (również przez całą noc) byliśmy w stałym kontakcie ze wsparciem technicznym operatora, otrzymywaliśmy informacje o postępach średnio co 2-3 godziny.
Niestety - nie mieliśmy żadnych możliwości wpłynięcia na czas usunięcia awarii, gdyż była ona bardzo nietypowa (dla osób technicznych/dociekliwych - jedynym protokołem który działał prawidłowo był ICMP, brak ruchu pierwotnie po UDP, a później również po TCP) Operator nadrzędny w dniu 27.05.2021 o godzinie 15:45 usunął awarię. Wg informacji które uzyskaliśmy już po usunięciu awarii - przyczyną był jeden z przełączników w ogólnopolskiej infrastrukturze WAN.
Serdecznie przepraszamy za tak długą przerwe. Zrobiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby trwała ona jak najkrócej.
Przepraszamy również za to, że część z Państwa nie mogła się do nas dodzwonić - tylko dzisiejszego ranka odnotowaliśmy ilość połączeń przychodzących zbliżoną do 100. Staraliśmy się do wszystkich osób, które nawiązywały połączenia wysyłać również SMSy z informacją o awarii.